"הציבור החרדי צריך לשפר את היחס לחוזרים בתשובה"

אתר קול חי 3 Comment on "הציבור החרדי צריך לשפר את היחס לחוזרים בתשובה"

אבי רוזן בשיחה אישית מרתקת ונוקבת, עם ראש ישיבת נתיבות עולם, הגאון רבי יוסף ברוק | על הגל הראשון של ישראלים שחזרו למקורות, על ההתעוררות הגדולה בעקבות מלחמת יום כיפור, על הביקור ההיסטורי של מרן הגראמ"מ שך זצוק"ל וכיצד תשפיע המלחמה שפרצה בשמחת תורה

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ארבעים וארבע שנים אחרי שהקים את ישיבת נתיבות עולם – הישיבה המובילה לחוזרים בתשובה – הגיע ראש הישיבה הגאון רבי יוסף ברוק ל'שיחה אישית' עם אבי רוזן, מנכ"ל קבוצת קול חי. נדירה ומרתקת.
על התהליך שהוביל לגל החזרה בתשובה הראשון: "השבר הגדול שפקד את ישראל אחרי מלחמת יום כיפור – גרם לאנשים שסמכו על הצבא הישראלי – לשאול שאלות. מה אנחנו עושים כאן? למה שלא נלך לאוגנדה?".
על ימי הבראשית של נתיבות עולם: "התחלנו עם 12 תלמידים שפחתו ל-6 והיו ימים שהיינו בלי מניין". על החיבור המיוחד למרן הגרמ"מ שך זצוק"ל: "למדתי בפוניבז' וזכיתי לקרבה מיוחדת ממרן הרב שך שליווה את כל הפעילות של הקירוב".
על התגובות הראשונות שקיבל גורמים חרדים בתחילת הדרך: "היו שהתפלאו ושאלו מה אנחנו עושים? היה קשה להם להבין אז, בשנים הראשונות, איך אנשים עוזבים את כל הזהות שלהם מאחור וחוזרים למקורות"
על היחס של הציבור החרדי לבעלי התשובה והקשיים שמציבים בפני חלקם להשתלב בקהילה: "כמה דמעות ראיתי על זה, כמה אנשים שבורים ראיתי… קשה לי לדבר על זה. זו נקודה קשה ומאוד כואבת. לציבור שלנו יש אחריות על כלל ישראל והציבור לא מספיק מוקיר ומעריך את המאמץ שהאנשים האלו עשו. יש לי שיחות עם מנהלי מוסדות וסמינרים ואני מנסה להסביר להם"…
על הרגעים הקשים והמאתגרים וגם – מה השליחות שיש לכל חרדי בפעילות הקירוב.


3 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    הרב ברוק הוא יהודי יקר ביותר שהקדיש את חייו לקירוב רחוקים
    יהי רצון שה' יתן לו כוח ובריאות להמשיך הלאה

  2. 1

    מקסים במיוחד, תודה.

    נ.ב. בסרטון המפעים של הרב שך נפלה טעות בכתוביות, 'רוכש' במקום 'רוחש', לתשומת לב.